Translate

Friday, February 26, 2010

Ke Mana Tumpahnya Kuah?

Raja Petra Kamaruddin memang pujaan pencacai DAP. Bagi penyokong DAP, RPK ada model manusia Malaysia yang terbaik. Pakatan Pembangkang juga melihat RPK sebagai pejuang mereka yang tidak jemu-jemu menegakkan kebenaran dan berasakan kebebasan dan human rihgt dan pelbagai lagi rights!

Di mana RPK? Bukankah dia jadi fugitive yang pengecut?. Bagaimanapun RPK tetap menjadi pujaan DAP kerana RPK adalah "Anak Melayu Juga" yang bersedia membalun, menggulung dan memerangi Melayu. So, Jika ada Melayu di luar sana yang bersedia membalun dan menggulung Melayu pasti akan menjadi pujaan hati DAP.

"Ke mana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi". "Bapa borek anak rintik". Raja Azman bin Raja Petra ditahan reman di penjara tersebut sejak 19 Mei tahun lalu selepas gagal membayar ikatjamin. Dia menghadapi empat tuduhan pecah rumah dan curi.

RPK yang jadi pengecut dan jadi fugitive ke London mengamuk. RPK pula yang lebih tahu bahawa anaknya didera oleh pihak Penjara Sungai Buloh. Bagaimanapun, Datuk N Siva Subramaniam Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) memutuskan bahawa pihaknya tidak menemui sebarang bukti yang menunjukkan berlakunya salahlaku oleh pihak Penjara Sungai Buloh terhadap Raja Azman bin Raja Petra.

Bila anaknya RPK suatu masa dulu mengaku salah mencuri dan memecah rumah ada pula pihak yang 'batu api" supaya dia jangan mengaku salah terhadap pembuatan mencuri dan memecah rumah itu. Bila RPK dituduh memfitnah dan cuba dihadapkan ke mahkamah dia pula jadi pengecut ke London. Bagai kuah tumpah ke nasi. RPK dan Raja Azman ini bagaimanapun tetap menjadi pujaan DAP. Namun, bila sudah tidak mampu dipertahankan lagi kesalahan itu DAP mula mengundur diri. Beginilah sikap DAP!.

-noreen PJ 

Related:
-Raja Azman anak kepada Raja Klentong Raja Bodoh Kamarudin sudah mengaku kepada Suaram bahawa dia menelan pisau cukur dalam percubaan membunuh diri di lokap.

No comments: