Translate

Tuesday, March 16, 2010

Pembangkang Keluar Dewan Lagi.

Sudah 4 MP dan 6 ADUN Pakatan Pembangkang meninggalkan Pakatan Pembangkang, satu dipecat. Antara sebabnya ialah sikap konfrontasi Kepimpinan Pakatan Pembangkang terutama PKR yang mengutamakan perkara yang remeh dan mengenepikan soal-soal negara dan soal soal prinsip yang pokok. Contoh remeh yang jelas ialah KPN memastikan semua laluan ke parlimen tidak dihalang (bagi MP). Soalnya samada dihalang atau tidak dihalang PKR DAN PAKATAN PEMBANKANG tetap juga mahu membuat bantahan atau minta bahas!!.. Mereka hanya cari pasal! MP apa ini, soal remahpun boleh membuat mereka keluar dewan meninggalkan tanggungjawab yang lebih penting. Keluarlah dan tak perlu kembali!!!!. Tunggulah Rakyat akan keluarkan  mereka dengan sebenar-benar keluar. Sia-sia pilih MP begini!! PRU13 selesailah tugas MP begini...atau sebahagian kecil bakal kecut bila kerusi mereka tinggal dihitung dengan jadi kelingking jee!
Kesemua Ahli Parlimen Pakatan Rakyat pagi ini bertindak keluar daripada Dewan Rakyat selepas Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia menolak untuk membahaskan usul yang dikemukakan oleh Menteri Dalam Negeri......Datuk Seri Hishammuddin Hussein mengemukakan usul agar Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan bertanggungjawab memastikan semua laluan menghala ke Parlimen bebas daripada sebarang halangan.....Usul itu diluluskan selepas mendapat bilangan undi majoriti secara lisan daripada Ahli Parlimen Barisan Nasional namun mendapat bantahan daripada anggota Pakatan Rakyat yang mendesak agar perbahasan terhadap usul itu dibuka.
Bila 4 MP dan 6 ADUN keluar Pakatan Pembangkang, ini keluar betul-betul dan tak akan kembali lagi, malah muak dengan sikap Pakatan Pembangkang. Anihnya MP MP yang keluar dewan itu akan balik DAN TAKUT UNTUK TIDAK LAGI DIKEMBALIKAN oleh rakyat!. Inilah budaya ore Pakatan Pembangkang. Jarang-jarang kita jumpa MP-MP seperti begini dalam dunia..MENYESAL  UNDI KALO SL ADA MP BEGINI!

Golongan muda memang bijak dalam menghukum species seperti ini. Tunggu dan lihat saja PRU13...Species ini...gulung tikar..

4 comments:

YANG GAMBI said...

Salam SL, apa yg ada dalam pemikiran MP-MP pembangkang selain ingin menonjolkan sikap samseng dan ganas mereka.... dalam kepala otak mereka hanya memikirkan bagaimana untuk menghuruharakan keadaan supaya Malaysia dilihat sebagai negara yg tidak harmoni.... itulah acuan pemikiran ketua pembangkang mereka...

Anak X-PKR said...

Salam SL,
MP MP begini patut dibuang Negeri yang padang pasirnya luas dan tinggalkan mereka di situ. Biar mereka jadi barbarik.

Anonymous said...

Makan gaji buta, tunjuk best, tonjolkan diri, pentingkan diri sendiri!!!

Detguaq said...

Apapun mereka sedang menikmati elaun sebagai MP dari Kerjaan Persekutuan yang di kuasai oleh Barisan Nasional dan kemudiannya mereka juga akan menikmati pencen seumur hidup dari Kerajaan yang Zalim ini....jenis bermuka-muka tak tahu bersyukur