Translate

Tuesday, February 2, 2010

"Buat apa saya nak tarik balik kenyataan yang betul?"

  
Inikah yang membuat mereka yang merasa seperti Tuan Tanah Kedaung  "Protected"?
"Uncle Lim, Memang macam tu kee didik anak-anak?"

Sebenarnya DAP tak kalis. Kalis itu "perasaan mereka saja". Merela merasa potected" oleh sesetenganh kumpulan balaci yang kecanduan politik sehingga hanya menilai rasional politik sehingga khayal dan bermimpi "puterajaya". Adakah dalam mimpi itu ada episod mengkapankan Rakyat Malaysia dan memperdagangkan anak-anak Melayu dan Pribumi?

Semalam Ahli Parlimen Nibong Tebal, Tan Tee Beng mengkritik Ketua Menteri Pulau Pinang sebagai seorang yang "berat sebelah". Kenyataan ini menyokong penyataan Zaharin Hasyim bahawa KM Pulau Pinang Lim Guan Eng bersikap Diktator, chauvinist dan berfikiran komunis.

Zaharin sekali lagi mengulangi pendiriannya. "Buat apa saya nak tarik balik kenyataan yang betul......Saya cakap perkara yang berlaku, bukan yang direka... jadi tak perlu nak tarik balik, saya bukan hipokrit," katanya.

Nak tanya Rakyat Malaysia yang empunya kerajaan Malaysia ini, "orang berat sebelah, diktator, chauvinist dan bersikap komunis serta protektor Tuan Tanah Kedaung,  layakkah menjadi penntadbir negara ini?

1 comment:

Mohd said...

Orang Melayu Penang boleh tengok tindakan Kerajaan DAP merobohkan gerai2 Melayu!
Gerai Cina di tepi jalan langsung tidak ada tindakan!