Translate

Tuesday, February 2, 2010

Logik-"Demonstrasi Babi"

Hukum Logik "Demionstrasi Haram=Demonstrasi Babi"

Kali ini kita cerita pakai "hukum logik" mengenai Rancangan Perhimpunan Bantah Fitnah Ke-2. Awal lagi kta sudah diperlihatkan dengan banner (seperti gambar latarbelakang foto di atas). Satu perhimpunan nyata dirancang bagi "menggangu proses perbicaraan LIWAT II.

Hukum Logik: Polis Sudah Beri Amaran Jangan Sertai Perhimpunan Haram Esok kerana perhimpunan itu haram. Hukum Logiknya, "babi" itu "haram" dimakan bagi penganut agama Islam. Jika babi haram maka perhimpunan yang dirancang itu perhimpunan haram atau "Perhimpunan Babi". Oleh itu bila diulas mengikut Hukum Logik, amaran polis itu bermaksud "Polis sudah beri Beri Amaran Jangan Sertai Perhimpunan Babi Esok".

Undang-undang negara ini mestilah dihormati oleh setiap rakyat Malaysia yang cintakan keamanan dan "social order" yang bertamaddun. Demonstrasi akan merugikan wang rakyat dan menjejaskan pendapatan rakyat yang menjalankan perniagaan di sekitar lokasi demonstrasi. Siapa yang bertanggungjawab membayar ganti rugi?. Jika ianya bertujuan untuk mencari pengaruh dan publisi SL kira ianya hanya akan "meningkatkan kebencian rakyat terutama di saat Pakatan Rakyat sedang dilanda Tsunami Politik, merugikan dan membazirkan harta benda awam dan rakyat bertambah muak.

Kalau dulu demonstrasi ISA mendesak  supaya kes dibawa ke Mahkamah. Logiknya, kenapa sekarang sudah dibawa ke mahkamah masih lagi nak berdemonstrasi?

Lebih jauh dari itu, SL melihat bahawa usaha pihak tertentu mengadakan Perhimpunan Babi ini pada ketika perbicaraan sedang berlangsung, sebagi usaha unyuk "disrupt" proses menegakkan keadilan dan kedaulatan undang-undang di negara ini. Kita tidak lagi hidup di zaman jahililiah atau zaman batu. Mengapa mahkamah yang berusaha membuat keputusan demi keadilan kita perlu pengaruhi? Tiadakah peruntukan undang-undang bagi menghukum mereka yang 'distrupt' proses keadilan ini? Jika ada, ayuh hadapkan mereka ke mahkamah!

Sesungguhnya "Demonstrasi Babi" amat menjijikkan.

-noreen PJ

1 comment:

Anonymous said...

dalam gambar tu semua kan, tu semua gambar babi tak nak dengar nasihat.