Translate

Tuesday, February 2, 2010

SI KECUT VS BUDAK KECIK. TAK PROTECTED KEE?

 DSAI dimakhamah pagi ini. Tak kan kecut menghadapi si budak kecil yang berani dan firm!,Apasal kecut, ada guilty concern kee?
 Si Kecut VS si Budak Kecik!. Perumpamaan Melayu-"Berani Kerana Benar, Takut Kerana Salah"

Last minute pun nak minta tangguh juga kee?. Dah dalam mahkamah nak minta tangguh lagi.?  Pandai Tango napa nak minta tangguh? Tak heranlah kalu rakyat Malaysia panggil dia "Si Kecut". Kenapa terlalu takut sangat menghadap pengadilan?. Peribahasa Melayu, Takut kerana salah berani kerana benar. Budak Saiful pula lebih berani. Sorilah Saifu, u memang BUKAN budak lagi tapi ada pula orang tua  yang bersikap seperti "budak-budak".

Perbicaraan DSAI dalam kes LIWAT II terpaksa ditangguhkan lagi kerana barisan peguambela DSAI bergegas ke Puterajaya konon memohon agar  perbicaraan ditangguhkan. Sebagai rakyat Malaysia yang ingin melihat keadilan dilaksanakan tanpa gangguan, SL merasakan bahawa usaha seperti ini menggangu urusan mahkamah". Kenapa ditangguh-tangguh lagi sedangkan ianya sudah beberapa kali ditangguh. Mahkamah sepatutnya tidak lagi tunduk kepada "proses melengah-lengahkan perbicaraan' bagi menentukan keadilan ssebenar dilaksanan. Sudah lebih dari cukup masa diberikan kepada barisan pembelaan tetapi kenapa urusan mahkamah masih diganggu?.

Kes LIWAT II yang sepatutnya dimulakan pagi ini, ditangguhkan lagi sehingga 2.30 P.M. Bukankanhini tambah membuatkan rakyat berpandangan negatif bahawa DSAI kecut menghadapi Saiful. Apakh tanggapan Rakyat sudah tidak dihiraukan kerana DSAI juga protected? Pengiring DSAI dilaporkan seramai lebuh kurang 50 oran. Dikatakan keberkurangan penyokong ini ada kaitan dengan krisis PKR sejak akhir-akhir ini dan implikasi dari tangguh-tangguh yang tidak bertempat!

DSAI dan penyokongnya hanya berani berhujah dipentas kempen tetapi KECUT dimahkamah keadilan. Mahkamah inilah sebenarnya "Makhamah Rakyat" BUKAN mahkamah jalanan.


Memang DESPERADOlah ni! Takkan tahu tango jee!!

-noreen PJ. 

RELATED
1.MISTERI NUSANTARA - MENGAPA ANWAR TAKUT SANGAT NAK MENGHADAPI PERBICARAAN SEBENARNYA???
2, Sodomi-ii-lawyer-juga-sudah-letih. 

1 comment:

Unknown said...

Anwar akan sedaya upaya berhelah utk beroleh 'kejayaan' meloloskan dirinya.

kerana...

'Kejayaan adalah satu-satunya hakim di muka bumi ini utk menentukan betul atau salah' - Adolf Hitler