Translate

Thursday, February 4, 2010

Renungan-Musibah Sodomi I menjadi Musibah Sodomi II

Kenapa SODOMI I tidak menginsafkan?.

SODOMI I- The judges noted “We find evidence to confirm that the appellants were involved in homosexual activities and we are more inclined to believe that the alleged incident at Tivoli Villa did happen.” This is the note by the judges that Anwar and his supporters have refused to accept until today.[di sini]
Allah S.W.T tidak menurunkan orang zalim ke atas kita melainkan kerana kerosakan perbuatan kita. Balasan adalah sesuai dengan amalan. Maka kita hendaklah berusaha bersungguh-sungguh beristighfar, bertaubat dan memperbaiki amalan.

Firman Allah S.W.T. yang bermaksud;

“Atau setiap kali musibah menimpa kamu, sesungguhnya Ia telah menimpa kamu musibah yang seumpamanya. Kamu bertanya, dari manakah musibah ini. Katakanlah wahai Muhammad ia datang daripada diri kamu sendiri”. - Ali Imran ayat 165

Dan Allah S.W.T. berfirman yang bermaksud;

“Dan demikianlah Kami menempatkan orang zalim sebagai wali kepada orang zalim sepertinya, sebagai hasil kerja-kerja yang mereka lakukan”- Al-An`am ayat 129

Apabila rakyat mahu membebaskan diri daripada kezaliman pemerintah mereka maka mereka hendaklah meninggalkan kezaliman yang sedang mereka lakukan”.(Syarh al-`Aqidati al-Tohawiyah, juz 2, hal. 542,)

(Sesungguhnya yang benar itu datang dari Allah SWT, yang salah datang dari kelemahan saya sendiri)

5 comments:

YANG GAMBI said...

Salam SL, sesungguhnya kebenaran tetap juga akan dipertunjukkan Allah sama ada cepat atau lambat.....

wasabi said...

Salam kepada Tuan Blog.
Saya dari blog Penang Wasabi mengambil kesempatan mengucapkan syabas kepada anda kerana pengendalian blog yang begitu cekap dengan artikel2 yang bernas dan mantap.

Harap kita dapat bekerjasama dalam menjayakan blog dan menjawab segala fitnah dan dakyah yang dilemparkan oleh pakatan pembangkang.

Saya juga telah link blog anda dalam senarai blog Penang Wasabi. Sila layari http://penangwasabi.blogspot.com/.

Anonymous said...

SLM S.L..TU LA DIA BALA CARI SENDIRI HEHEH

Anonymous said...

Salam SL....
Mana ada urang berani mengaku dia berak di tengah jalan?? Yang bodoh tu buatlah bodoh lagi.. yang pintar dan bijak tu, buat-buatlah bodoh...!!

Anonymous said...

Wasabi... insyaallah, kami datang satu kampung untuk meramaikan saudara...