Translate

Wednesday, February 3, 2010

Rapuh dan merapuh. Syabas Blogger UBN dan PPC.(Panglima Perang Cyber)

 

Article 2.
  • Everyone is entitled to all the rights and freedoms set forth in this Declaration, without distinction of any kind, such as race, colour, sex, language, religion, political or other opinion, national or social origin, property, birth or other status. Furthermore, no distinction shall be made on the basis of the political, jurisdictional or international status of the country or territory to which a person belongs, whether it be independent, trust, non-self-governing or under any other limitation of sovereignty.
  • Nothing in this Declaration may be interpreted as implying for any State, group or person any right to engage in any activity or to perform any act aimed at the destruction of any of the rights and freedoms set forth herein.

Keadilan ditegakkan di Mahkamah BUKAN dijalanraya, di tepi banguan atau di tempat dan pentas awam dengan ceamah yang rapuh lagi merapuh. The Universal Declration of Human Right telahpun menetapkan bahawa "no distinction shall be made on the basis of the political..". 

"The law is the law". Rukun Negara telah menetapkan "Kedaulatan Undang Undang" yang menepati piawaian Pengistyiharan Human Right antarabangsa oleh PBB.

Kes SODOMI II telahpun dibawa ke Mahkamah Malaysia. Mana-mana usaha yang cuba menghalang untuk kes ini diadili dan dihakimi di Mahkamah, adalah bertentangan dengan Prinsip "The Decration of Human Right".

Sesuai dengan Article 2, Deklarasi ini, no distinction shall be made on the basis of the political.. Maka pengamal politik yang rapuh lagi merapuh semestinya menjauhkan diri dari menggunakan berahi politik mereka untuk membuat keputusan peribadi. Jika tidak dapat menjauhkan diri dari membuat "perkiraan politik mengenai Kes Sodomi II, "Tutup mulut politik" dan jangan membelakangkan Deklarasi ini semata-mata memenugi impian merampas Puterajaya.

"Syabas kepada Blogger UBN dan yang sewaktu dengannya kerana terus "meraungkan dan melaungkan" agar keadilan untuk ditegakkan di Mahkamah BUKAN di jalanraya"

Usaha terdesak tanggguh! tangguh! tangguh sudah cukup mencederakan. Langkah Politikal Strategist PKR, Tian Chua, yang mengatakan “The nation is about to go on another round of agony and humiliation,” bila menyatakan pendiriannya berkait Sodomi II yang dibawa ke Mahkamah adalah bertentangan dengan Article 2 The Deklarasi Of Human Right PBB. Begitulah Tian Chua yang pernah melakukan kisah "take the law on his own teeth" .

Mengheret PM, DS Najib Tun Razak dan Isterinya DS Rosmah Mansor adalah "strategi politik". Juga tidak selari dan tidak selaras dengan tuntutan keadilan Deklarasi PBB mengenai Universal Human Right kerana usaha ini dilihat sebagai "Usaha Politik yang rapuh lagi merapuh". ingatlah "no distinction shall be made on the basis of the political..".

Nyatalah kini di hadapan mata kita Rakyat Malaysia, Saiful Bukhari Azlan  mampu tersenyum lebar di Mahkamah sedang yang tertuduh terpaksa melindungi wajahnya dengan spek mata hitam, sesuatu yang ganjil dan jarang dalam amalannya dan budayanya. Barangkali melindugi airmata sejuta penyesalan?. Mana mungkin bangkai gajah mampu ditutupi dengan daun sireh!

Tian Chua,.Don't take the law on your own teeth. Take it to the court. dan JANGAN ADA USAHA untuk menyelewengkan fakta deklarasi ini sesuai dengan Article 30.

-noreen PJ.  mahkamah hari ini

RELATED
1.MYSTERY: Anwar si Ayam Pencen resah rancangan tak menjadi
2.Air mani Anwar Ibrahim di Dubur Saiful....
3.Yang "horneymoon" di Taiwan Mengejar MP BN Bawa Banner Masuk Mahkamah

No comments: