Translate

Wednesday, February 10, 2010

“Lima puluh tahun UMNO bertengkar dengan Pas apa hasilnya?"

 
Nik Abdul Aziz juga berkata, tidak ada sebab langsung untuk kedua-dua parti itu bertengkar mengenai isu pembangunan. "Saya mahu majlis perbincangan mengenai agama Islam (seperti ini) antara UMNO dan Pas sudah lama. “Lima puluh tahun UMNO bertengkar dengan Pas apa hasilnya, banyak masa habis. Parti itu banyak menggunakan masa, kepakaran dan kewangan untuk melawan gerakan Islam seperti Pas, apa hasilnya melainkan bertengkar,”-TGNA
 
“Dalam negara demokrasi, kita tidak berperang, sebaliknya kita berhujah, berdebat, berbahas dan berbincang. Tidak ada pemisahan antara agama dan politik bagi Pas,”- TGHH

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ (102) وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنْتُمْ عَلَى شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آَيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ (103) وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ (104)
102. Hai orang-orang yang beriman, bertakwalah kepada Allah sebenar-benar takwa kepada-Nya; dan janganlah sekali-kali kamu mati melainkan dalam keadaan beragama Islam.
103. Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah, dan janganlah kamu bercerai berai, dan ingatlah akan nikmat Allah kepadamu ketika kamu dahulu (masa Jahiliyah) bermusuh-musuhan, Maka Allah mempersatukan hatimu, lalu menjadilah kamu Karena nikmat Allah, orang-orang yang bersaudara; dan kamu Telah berada di tepi jurang neraka, lalu Allah menyelamatkan kamu dari padanya. Demikianlah Allah menerangkan ayat-ayat-Nya kepadamu, agar kamu mendapat petunjuk.
AMIN.

5 comments:

YANG GAMBI said...

SL, kalau ikhlas dan tulus kenyataan NIk Aziz, kalau benar-benar ungkapan itu menjadi kesedaran.... alangkah bagusnya.....

50 tahun, Melayu Islam sesama sendiri bercakaran semata-mata kerana kuasa dan jawatn, akhirnya jelas sekali hak-hak Melayu-Bumiutera sedikit demi sedikit diserahkan kepada kaum lain semata-mata untuk mempertahankan kuasa...... apakah akan ianya akan terus dipertahankan sekira percakaran ini terus berlaku ?

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...

ULAR BERCAKAP LEBIH TEPAT DARI ULAR DALAM SEMAK PAS INI...DASAR LIDAH BERCABANG !!

tebing tinggi said...

Tidak ada gunanya kedua-dua parti berterusan mengilhamkan kerjasama ,tidak akan ada jalan pertemuan kalau kerjasama itu melibatkan pemimpin kedu-dua pehak ,dimana akhirnya akan menjadi isue politik yang akan merengang kan lagi satu bangsa yang berlainan idealoji.
perpaduan tidak akan tercapai tampa rasa kesedaran pentingnya perpaduan itu mengatisi ketakusban idealoji yang selama ini dicanang beterusan sahinga kehari ini demi menjaga kepentigan politik.
Bagi kepimpanan politik kuasa politik itu mengatasi segala-galanya,dapat dilihat dalam beberapa isue kebelakangan ini walaupan melibatkan maruah agama dan bangsa ,kepentingan sokongan politik itu tetap diutamakan.
UMNO tidak akan hilang sokongan melayu kalau UMNO terutama peneraju parti dilihat sempurna.

FIKIR-FIKIRKANLAH

nalapambu said...

Hasil nya melayu akan bertambah mundur dan akan menjadi satu bangsa yang lemah.

Anonymous said...

Sorry to say TGNA ni putar alam cukup kuat. Arini cakap macam lain, esok pusing kot lain pulak. Dah takleh percaya dah.

Kama in TTDI