Translate

Friday, February 12, 2010

SELAMATKAN MALAYSIA ATAU SELAMATKAN DSAI-LAST CARD DSAI DALAM PERJUDIAN POLITIK?

 
Datuk Zaharin Hashim sudah melihat Last Card itu? Siapa Mantan Kunyit?
Imej DSAI inipun sudah cukup memberikan kita gambaran bahawa DSAI kini BUKAN lagi DSAI seperti dulu. Ke mana perginya Patriotisma DSAI yang melihat Malaysia dari Kacamata dan Acuan Malaysia BUKAN menggunakan pendekatan dan neraca asing? Apakah Selamatkan Malaysia adalah last card DSAI dalam perjudian politiknya? SL tak hairan DATUK SERI ZAHARIN HASHIM  tinggalkan PKR. Dia faham perjudian politik DSAI dan Rakyat Malaysia akan mula memahaminya.

Orang politik seperti DSAI, bernafas politik, tidur politik, bangun politik, makan politik, minum politik malam menyengit matapun politik. Apa-apa juga yang keluar di mulut DSAI adalah politik. Politik! Politik! Politik!. Maka kerana itu apabila DSAI bercakap bahawa tindakan orang lain adalah "politically motivated", siapapun sudah tidak perlu hairan dengan permainan politik. Ianya BUKANLAH sesuatu yang membawa "new excitement". So we do not have to get excited. Biasa saja.

Idelogi politik DSAI kini BUKAN Idelogi politik DSAI dulu. Idelogi politik DSAI kini sudah jauh berubah seperti langit dan bumi. Ramai yang sudah maklum. Ramai juga yang seperti "kura-kura dalam perahu" dik keterlanjuran menelan bulat-bulat induktrinasi politik DSAI.

Dulu DSAI melihat Malaysia dari acuan dan kacamata Malaysia. Tetapi kini dia melihat Malaysia dari kaca mata dan acuan asing. Andaipun Malaysia mempunyai dan memiliki kelebihan tetapi jika pihak asing mengecam Malaysia maka kecaman asing itulah yang menjadi keutamaan untuk diberi highlight dalam "suara DSAI". Patriotisma DSAI sudah luntur kerana sering dibayangi kemahuan peribadinya terlalu tinggi untuk menjadi ketua atau Perdana Menteri.

Penggunaan isu "Selamatkan Malaysia" ternyata memberikan satu gambaran kepada rakyat Malaysia bahawa Malaysia "TIDAK SELAMAT". Sudah pasti penggunaan pandangan dan pendapat asing yang tidak menyenangi "daya konfititasi" Malaysia akan memberi gambaran buruk dan negatif terhadap Malaysia samada politik, ekonomi dan sosial Malaysia. Semuanya digambarkan bermasalah dan bakal menjadikan Malaysia TIDAK SELAMAT.

Rakyat Malaysia sudah bijaksana. Pertimbangan Rakyat Malaysia sudah tidak lagi dipengaruhi oleh "motif Politik". Rakyat Malaysia sudah celik politik. Mereka sudah mengenali taktik politik yang bersih dan kotor. Jauhari juga yang mengenal manikam.

Ramai yang melihat bahawa penggunaan isu "Selamatkan Malaysia" oleh DSAI merupakan "last card" DSAI dalam perjudian politiknya. Sodomi II sudah menggoncangkan foundation perjuangan politik DSAI. PKR sudah dilanda Tsunami yang hari demi hari semakin kuat dan deras. Terkini MP Bayan Baru, Datuk Sei Zaharin Yassin telahpun mengumumkan KELUAR DARI PKR dan menjadi MP BEBAS. PAS dan BN khasnya UMNO sudah memulakan era baru dalam politik perpaduan ummah, sedangkan DSAI tersepit ditengah perjudian politik dengan DAP.

Bila DSAI memulakan gagasan "Selamatkan Malaysia", tidak heran jika rakyat biasa Negara Malaysia akan mula berkerut dahi dan bertanya "Benarkan Malaysia Tidak Selamat"? atau sebenarnya DSAI lah yang benar-benar ingin menyelamatkan diri?

2 comments:

Lord Garam said...

Bagus ler keluar dari kepompong pemimpin yang tidak bermoral. satu tamparan back hand untuk anwar ibrahim

Anak X-PKR said...

Salam SL,
No WAR ingat Malaysia ini mcm main judi. Malaysia tidak SEBUAS Anwar. Rakyat Malaysia berilmu dan berpengetahuan. Kita bukan utan yang boleh diperkotak katik Anwar.

Rakyat Malaysia kan meratakan kejatuhan Anwar sebentar lagi..

Jangan perjudikan maruah negara ini. Allah Bless Malaysia.