Translate

Wednesday, August 26, 2009

1JARI, 3JARI: 1MALAYSIA TAHU.

Prinsip mana yang anda pilih?
"Sebagai pejuang hak asasi manusia, sepatutnya kita (Pakatan) menjadi orang pertama menghormati keputusan beliau kerana itu adalah hak asasi beliau untuk memilih dan menentukan parti mana yang beliau mahu sertai,...
"Ingatlah setiap jari yang kita tuding kepada orang, tiga jari lagi menuding kepada kita,"
"-YB. ZULKIFLI NORDIN.

Malangnya, de Facto Ketua Umum Pakatan Rakyat awal-awal lagi, sebagai mahaguru kepada gagasan "lawan tetap lawan", telah "terlebih sudah" awalnya mengungkitkan celoteh habuan jutaan ringgit, nikah di selatan Thailand, tuntutan elaun resmi berlebih-lebihan dan sebagainya. So, nak jadikan kawan karib manusia mahaguru ini kena awas. Bila jadi seteru, lubang cacing punya cerita pun dia gali dan gali lagi.

Kalo DSAI tahu terlebih tuntut elaun resmi, kenapa tak lapur SPRM...ooh uh terlupa sudah.. rupa-rupanya DSAI tak juga percaya SPRM. Samalah seperti Ronnie Liu yang tak percata SPRM dan polis. So, report pada rakyatlah walaupun di sepanjang jalan raya dekat Mesjid Jamek. Tapi si Kawan satu nie, maksud saya YB Moamad Radzi ini diam jee. Tak adapun respond. Agaknya dia dengan prinsipnya yang dihormati YB Zulkifli Nordin. Tak adapun dia cakap pasai keputusan Mahkamah Persekutuan dulu yang memutuskan mahaguru nie "salah masuk pintu".

Aku agak heran ngan Mahpoz. Permatang Pasiaq tu memang PAS punya. sejak PRU 12 Tapi dia sebok ternganga sana ternganga sini nak bersedia ambik alih kerajaan persekutuan. MP kurang 30 Kerusi.. Macam mana nie? logik kee...? Jangan-jangan Kedah terpaksa serah kerajaan pula sebab, BN perlu 3 kerusi DUN je lagi.

Di Permatang Pasiaq, bila Mahfoz koyak baju orang dan nampak parut di dada, orang lain pula tarik baju dia.. nampak pula pekung bernanah! eeeikkk. Iku lah petua BUKAN fatwa, fatwa Nik Azizi jee boleh keluaq. Petua YB Zul, satu jari tuan Mahfoz tunding kat orang, tiga jari tunding kat tuan Mahfoz!. Hah tu petua baik tu. Salute ssprrringgg kat YB Zul. Sijil Law dia bukan main beli punya!

Kita nak tanya Tuan Guru Nik Aziz lah pula "Nikah di Selatan Thailand tu sah kee tidak? Kalo tidak, tidak kee Zina namanya? Hukuman? (aku nak join merejam kalo ada chance!!) Kalo sah.. orang persoal dan buat isu, bukan kah itu jadi Fitnah? kalo fitnah yang agak berat macam tu.. bolehkah bawa masuk syurga?

Note: Wakil TGNA jawabpun memadahi kalo benar murid tok Guru... JANGAN MENYAMAR dah le.

NOREEN pj.

4 comments:

Junah said...

Salam,

menyerang peribadi Rohaizat, xpula keluar sura dia.

zulmin said...

memuji bila ade kepentingan
mengeji bila tiada kehendak berlawanan...sama jerrr...

radiamoda said...

Salam,

Kalau nak masuk syurga mai la masuk PAS...cik Senjaliza ada borang tak...takkan hang tak simpan borang yang begitu penting...kalau Nik Aziz dah sain DITERIMA SEBAGAI AHLI PAS confirm dah ada taket la tu...

kelapa mawar said...

salam..Kak Liza Oiiii...

apasal baru kah hang tahu awat DSAI punya perangai..kita dah lama tahu dah..Ah ni demo nak habaq kat hang nie..CD DSAI yg melampau pun dah ada kat market tau...kalau nak tanya sama itu Saiful bukhari...

Pakatan nie dah tak kan lama ..akan hancuk juga..hang tgk lah nanti..

betul kah loghat adik KM ni Kak Liza..?