Translate

Thursday, August 27, 2009

PETUA BARU SIVAKUMAR

"ehh Kalo ako buat "itupun", so whattt! ako takkan saman Khalid, cayang sama dia. Petua Siva tu dia punya; petua aku lain. Petua ako "Undang gala boleh Pelihara di Chaopraya dan bole goreng di sebalik mee Thailand".

Sivakumar yang terlucut jawatannya sebagai Speaker DUN Perak ekoran kejatuhan kerajaan Pakatan Rakyat di Perak, menyaman SUK Perak. Intipati saman itu mudah difahami. Namun rengkasnya ialah "dia saman kerana kehilangan jawatannya".

So, dapat disimpulkan bahawa itu satu petua baru ramuan Sivakumar, "boleh saman kalo hilang jawatan!"

So kalo mengikut ramuan petua ini, ramai yang akan kena saman. Tan Sri Nga Talib boleh saman Tun Abdullah; Azalina Othman bole saman Dato Seri Najib Tun Razak. Yang pasti Elizabeth Wong tak akan saman Khalid Ibrahim..!!. Apa-apapun mahkamah yang memutuskan. Anehnya kalo keputusan tidak memihak kepada Sivakumar, mahkamah itu dianggap pro Kerajaan Barisan Nasional, tidak adil dan pilih kasih. Inipun petua baik untuk diri sendiri, tapi zalim untuk rakyat Malaysia yang menghormati kedaulatan undang-undang dan keluhuran perlembagaan.

Cubalah petua ini. Siapa tahu kepala botak berkilat bole tumbuh rambut. Atau sekurang-kurang bermimpi di bulan ramadan ini dapat naik Camry.

Soalan-soalan untuk renungan:
1. Isteri anda kurangkah kasih sayangnya terhadap anda bila anda kehilangan jawatan?
2. Apa asasnya SIVAKUMAR tak faham! dan nak duduk kerusi Speaker pada sidang dewan 2 Sept nanti?. Main Wayang apa ini? Cobra and the Benji?. Pada saat inilah ISA berfungsi dengan TERATUR..
3. Apakah ini bererti "kenyataan" yang gagal dilihat atau penyakit "angau" menyerang? Sila Awasi orang tua anda jangan sampai "sleep walking".

2 comments:

YANG GAMBI said...

Salam SL, begitulah kalau kepala otak yang beerkarat mabuk kuasa, semua perkara yang berkaitan kerajaan tidak adil bagi mereka, samapikan kes Kartika juga dipertikaikan mereka.

Bagi mereka, hanya mereka sahaj yang betul, kalau ada apa-apa perbuatan salah, kerajaan tak payah ambil tindakan biarkan sahaja.....

Anonymous said...

SLM S.L..HEHEHE LAWAK2..SI BOTAK TU MASIH GILER LG. GILER TALAK!. KEPUTUSAN MAHKAMAH MASIH NAK DIPERTIKAIKAN SB X MENYEBELAHINYA. TP KLU ANUWAR DI LEPASKAN DR HUKUMAN DI SEBABKAN BUKTI YG KUKUH (KEPUTUSAN 3 LWN 1..PDHAL MMG ADA FAKTA), ADALAH ADIL?..ADIL KEPALE HOTAK DIA BEJAMBOL LAH HARKK PTUIH!!