Translate

Wednesday, August 26, 2009

SATU LAGI KEJAYAAN KEPADA PAKATAN RAKYAT.

YB Lim Soo Nee, Ahli Dewan Undang Negeri kawasan N. 35 Kulim DIlantik sebagai Ahli Mesyuarat Kerajaan Negeri Kedah menggantikan tempat YB Mohd. Radzhi Salleh yang telah keluar dari PKR Ahad lepas. Bila Mohd Radzhi keluar PR, selain YB Zilkifli Nordin, rata-rata menganggap Mohd. Radzhi pengkhianat atau sekurang-kurangnaya kurang kental, solid but not solid enough, memertahankan perinsip perjuangan PR.

Kini satu lagi kejayaan Pakatan Rakyat yang pastinya dapat menggembirakan sekutu mereka, DAP. YB. Lim So Nee sudah pasti lebih mesra DAP berbanding Mohd Radzhi. 1Malaysia sedar keputusan itu pakai main kouta parti segala!. Kouta PKR katakan, bukan kouta Melayu dan bukan juga kouta Islam. Sekurang-kurangnya 1Malaysia sudah melihat bahawa dalam soal kepimpinan sekarang, PAS lebih liberal, PAS lebih flexible. Kita tidak pasti kiranya jawatan Ketua Turus Angkatan Tentera Malaysia, Ketua SPRM dan Ketua Polis Negara diserahkan kepada rakan Pakatan mereka dari DAP atau PKR yang bukan Melayu dan Bukan Islam tetap juga mereka liberal dan flexible. Kita tunggu sahajalah "after all" mereka mengamalkan Malaysian Malaysia. Cuma yang kita tak pasti Malaysian Malaysia ini di mana arah kiblatnya.

Maka setelah sekian lama penduduk negeri hijau kuning ini berjinak-jinaklah dan mulalah belajaq erti "Liberal dan Flexible ala Malaysian Malaysia".

2 comments:

YANG GAMBI said...

Salam, inilah yang dibanggkan oleh Anwar dan penyokong-penyokong PKR, mereka tidak sedar mengapa ramai kaum Cina dan India berpusu-pusu masuk PKR bukan DAP.....

DAP bijak, golongan ini disuruh sokong PKR kerana hendak meramaikan kaum mereka. PAS tidak sedar akan perkara ini kerana dibuai mimpi DAP...

Senjaliza said...

Inilah cerita yang berlawanan dengan "citra bijak dahulu bijak sekarang"!