Translate

Monday, March 1, 2010

"Adakah Unsur Kuku Besi": Tak Sabar Menunggu "Political Titanic".

 
Kali ini Fairus berpeluang bercakap untuk dirinya. LGE kecut atau LKS yang akan mengamuk lagi? Adakah amalan kuku besi yang memaksa dia meletak jawatan?

Bila Fairuz Khairuddin "terpaksa atau dipaksa" mengosongkan kerusi DUN Penanti dan jawatannya  sebagai Timbalan Ketua Menteri Pualu Pinang, dia tidak diberi peluang untuk bercakap bagi pihak dirinya. DSAIlah yang mengatur segala-gala press dan memberi jawaban. Melanjutkan pelajaranlah, tidak mahu mencampur aduk pendidikan di luar negara dengan pentadbiran negerilah.. Namun masyarakat umum pasti dan yakin ada sesuatu yang cuba disembunyikan dari pengetahuan mereka.

Jawatan Timbalan Ketua Menteri dan ADUN tidaklah mudah ditinggalkan begitu sahaja tanpa alasan yang "berat dan besar". Sekadar melanjutkan atau menyambung pendidikan memang tidak logik. Hint yang dapat digarap dan lebih munasabah ialah bila ahli-ahli Pakatan Pembangkang sendiri mengatakan bahawa hubungan  antara Fairuz-Guan Eng "sukar berjalan" dan sikap mendominasi Guan Eng menyebabkan Fairuz menentang sehingga LGE mengadu kepada DSAI supaya Fairus "removed by hook or by crook"..

Dapatkah anda bayangkan bertapa "kuku besinya" cara dan pendekatan sedemikian?

Setelah keluar meninggalkan PKR, rasanya Fairuz akan mendapat kembali hak dan kebebasnya untuk bercakap bagi pihak dirinya. Opps! SL tidak cakap dalam Pakatan Pembangkang Fairus kehilangan hak itu.....mungkin dirampok @ dirompak jee. Biarlah Fairuz sendiri yang menyatakannya.

DSAI dapat satu "spade" di Sabah, Kalakau Untol. Tapi hilang banyak di Penang; di kawasan rumah pula tuu..77 pemuda PKR dan Mantan TKM dan ADUN Penanti serta pengikut setianya. :( Kadang-kadan kita tertanya pula: takkan semua calon PKR, tersalah pilih :). Nah tiris, tiris tiris...inilah karma!. 

SL sudah menduga bahawa Kalakau akan membenamkan PKR dan Pakatan Pembangkang...Lihatlah isu yang di bawanya dalam PKR:-

Kalakau dilapurkan menekankan berikut:-
  • Agak menarik juga, bilamana Kalakau dengan tegas dan berani menyentuh perkiraan; sekiranya Pakatan Rakyat mengambil alih tampuk kerajaan nanti, PKR akan mengulang kaji beberapa perkara penting untuk rakyat Sabah dalam ‘point 20’.
  • Antara lain, keperluan untuk memansuhkan agama rasmi di Malaysia ini. paparan penuh di sini

Tak Sabar menunggu untuk mengetahui kenapa Fairus "dipaksa dan terpaksa" letak jawatan TKM dan ADUN. Hope it's gonna be a breaking news early mornin' 2morrow. Wow! Can't waitt....

Apapun kita biarkan "kokok berderai-derai di luar sana . Kita sudah semakin yakin bahawa PKR dan Pakatan Pembangkang hampir meyusuli Titanic!

1 comment:

Mordecai Kucai said...

Yang di kejar tak dapat yang di kendong berciciran.

Ternyata Anwar bukan pemimpin... dia sekadar pemimpin separuh masak.

Nasib baik bukan dia yang memimpin BN dan UMNO. Kuasa tuhan.... kalau tidak apa lah yang dia lawakkan sekarang.

Jelas terbukti Najib lebih tekun dan bersungguh sungguh berbanding Anwar yang kelihatannya malas menghalusi tindakan dan bertindak 'lebih kurang' atau 'asal ada'.

Sekadar memenuhi peruntukan yang di beri oleh Yahudi.

Nak lari tak boleh sebab dah jual nyawa kat Syaitan jadi buat lah apa apa tindakan sekadar upah yang di terima.