Translate

Wednesday, March 3, 2010

Doa TGNA: Untuk siapa lagi?

Apakah doa TGNA wajar untuk kesejahteraan parti sosialist?

Parti KeADIlan Rakyat Semenanjung kelihatan semakin runtuh. Pemimpin-peminpin dalam PKR pro-DAP sudah semestinya mengistyiharkan taat setia kepada perjuangan PKR dan Pakatan Rakyat Malaysia. Tidak hairan jika perkembangan dalam PKR ini berterusan, PKR akan kelihatan lebih berwajah dan berwadah DAP.

Pengumuman YB Haji Mohsin Fadzli, MP Bagan Serai Umum Keluar PKR adalah pertanda bahawa pemimpin dalam PKR yang lebih condong kepada perjuangan dan ideolgi PAS sudah mengorak langkah meninggalkan PKR dan menjadi penyokong BN.

Jika demikian halnya, doa-doa TGNA untuk Pakatan Rakyat hendaklah dinilai semula oleh ahli-ahli PAS dan simpertiser PAS dengan berdada lapang.

Sedakahpun ada limitasinya. Apatah lagi doa dari seorang Mursyidur. Apakah wajar TGNA mengarahkan dan menadahkan tangan mendoakan kesejahteraan 50 MP Australia yang menyokong Sodomi II digugurkan? Apakah doa TGNA wajar untuk kesejahteraan parti sosialist?

Apa yang pasti doa TGNA untuk kesejahteraan mereka yang beniat dan berusaha untuk kemusnahan perpaduan ummah dan kekuatan Islam adalah doa yang tidak wajar. Doa-doa sedemikian perlu dinilai dan diterjemah kepada tindakan agar sesuatu kebenaran terus dapat dinikmati oleh keseluruhan ummah dan umat manusia di Malaysia, bumi tanah tumpah darah kita.

1 comment:

Hati Riang said...

Doa ni kalau dengan niat yang tak betol, camnila jadiknya. apa salahnya TGNA berdoa yang baik baik je, yang tak baik x payah. doa agar seluruh ummat Islam bersatu ke, seluruh rakyat Malaysia aman makmur ke, seluruh rakyat Kelantan hidup senang lenang ke... ini idak asik nak minta bagi Allah turun bala kat org tu, org ni. abih le... silap2 doa, datang kejar dia balik, mcm yg berlaku skg.