Translate

Thursday, February 18, 2010

Doa Tok Guru-Di mana PAS Meletakkan Maruahnya?

Ke mana hilangnya roh perjuang Islam dalam PAS? Ke mana pergi pejuang-pejuang dan para syuhada yang melindungi Islam dan kepimpinan Islam terutama TGNA. ? Di mana tersungkurnya semangat jihad PAS? Tidakkah mereka mendengar doa-doa TGNA sejak akhir-akhir ini?

Bila TGNA mengucapkan "bertapa manisnya hidup" semasa pelancaran ECER bersama Perdana Menteri (masa itu) Tun Abdullah Haji Ahmad Badawi, seluruh ummah, Melayu dan Pribumi seakan turut menadah tangan ke langit berdoa  agar  ".....Sesungguhnya pelancaran ini (ECER) boleh dijadikan titik tolak ujian keikhlasan kedua-dua belah pihak dalam berkongsi anugerah Allah S.W.T. yang dilimpahi-Nya kepada kita semua baik di Kelantan atau negara Malaysia pada amnya yang sama-sama kita kasihi selama ini......." menjadi kenyataan.

Ummah menadahkan tangan ke langit kerana tanda kesyukuran bahawa penyatuan ummah menunjukkan pertanda yang cerah untuk ditelisasikan dan kestabilan politik dapat dikecapi. Sedikit sedutan dari Ucapan TGNA itu:-
"......Untuk itu, mari kita cuba menjadi lebih ikhlas dengan cuba sama-sama memperbetulkan keadaan, memikul amanah agama demi memulihkan manusia untuk kembali kepada nilai-nilai fitrah keinsanan sejati selaras dengan prinsip asal 'ubudiyyah' sejak asal kita semua dijadikan. Bagi kami di Kelantan, kita telah lama mengisytiharkan konsep 'Membangun Bersama Islam', berasaskan dakwah bil hikmah wal mauizotul hasanah.[teks penuh di sini]
"Bertapa manisnya hidup" akhirnya menghampakan tangan-tangan ummah yang menadah ke langit. Pakatan Pembangkang berjaya mengatur strategi bagi memadamkan semangat "bertapa manisnya hidup" dan menukarnya kepada "janji manis di bibir madu".

Inisiatif "Kerajaan Perpaduan" juga dengan pantas dapat dipintas Pakatan Pembangkang. Bagai belum selesai ummah bertasbih, Keraajaan Perpaduan sudah bertukar menjadi mimpi ngeri. Cekap sungguh CIA Pakatan pembangkang membaca radar dan mengenalpasti unsur-unsur yang mengancam kemusnahan Pakatan mereka. Siapakah yang mengihlamkan Kerajaan Perpaduan? Bukankah Presiden PAS?

Isu kerajaan Perpaduan menguji "who is boss" sebenar PAS. Partners dalam Pakatan Pembangkang sudah mengenal dengan pasti bahawa TGNA adalah orangnya. Maka TGNA mesti dikepit rapat dan roh perjuangannya mesti dipuja-puja walau dengan apa cara sekalipun.

Misi itu berjaya sehingga penjagaan terhadap maruah TGNA sudah tidak lagi dipertanggungjawabkan kepada PAS dan penyokong dan pendokong PAS semata-mata.

Akibatnya, innovasi dan liberalisasi yang konvensyenal menurut pegangan Barat mula menular dalam ideologi PAS. Takbir sudah di sebut Takebeer. Pemimpin wanita yang berbogel dan menjadi pengamal sex pelbagai parner sudah "dihajahkan" di hadapan TGNA. Malah berucap di hadapan para ulamak di Kelantan dengan berwajah umang-umang dengan tudungnya yang penuh kepalsuan.

Pemimpin asing yang sekian lama menjadi "duri dalam daging" hubungan Singapura dan Malaysia diberi "Thumb Up" oleh TGNA. Pemimpin ini jugalah yang diagung-agungkan di Pulau Pinang oleh LGE, yang dilabel sebagai diktator, chauvinist, berat sebelah, tak ada kelas dan putar alam.

TGNA pernah menyatakan berikut:-
"....Saya hormat jika dia (Elizabeth) hendak berundur sebagai Exco tetapi saya tidak suka dia meletakkan jawatan sebagai ADUN kerana ini menyusahkan rakyat dan melibatkan kos yang tinggi, sekali pilihan raya diadakan berbelas juta habis, jadi ini bukan kerja senang. "Oleh itu, saya minta tolong jangan letak jawatan 'Yang Berhormat', kalau hendak berundur sebagai Exco dia punya pasal, bagi saya itu tidak apa sebab ini bukan salah dia, salah yang orang menceroboh...."
Tetapi bila sampai bab Datuk Zaharin Mohamed Hashim, TGNA "bertukar warna". Dia bercakap mengenai amanah, maruah dan tanggungjawab dan mendesak Zaharin meletakkan jawatan untuk memberi laluan kepada PRK. Seolah-olah TGNA dan PAS lupa bahawa Elizabeth Wong yang kembali bertugas semula selepas bersembunyi melupakan aibnya di Thailand disambut dengan jambangan bunga yang mekar dan berseri oleh Ronnie Liew (DAP-Pandamaran).

Terbaharu pula, bila "Perarakan Maulidur Rasul" dibatalkan LGE di Pulau Pinang . Ummah mengamuk!. Sedikit-sedikit syiar Islam cuba dimalapkan. Bukankah tonggak Perarakan Maulidur Rasul itu adalah "syiarnya"? Kerana itulah ummah mengamuk.

Sekonyong-konyong, TGNA juga membatalkan semua Perarakan Maulidur Rasul di seluruh Kelantan, serambi Mekah!. Tanyalah kepada seluruh Ummah Malaysia yang tercinta ini, Apakah nawaitu di sebalik pembatalan Maulidur Rasul itu di Kelantan oleh Tok Guru Mursyidur Am PAS!

SL sering mengistilahkan -TGNA sudah disalahgunakan. Dia hanya dijadikan pihak tertentu "PERISAI" bagi menghadang benturan demi benturan musuh-musuh politik Pakatan Pembangkang khasnya yang menentang gagasan DAP.

Ke mana hilangnya roh perjuang Islam dalam PAS? Ke mana pergi pejuang-pejuang dan para syuhada yang melindungi Islam dan kepimpinan Islam terutama TGNA. ? Di mana tersungkurnya semangat jihad PAS? Tidakkah mereka mendengar doa-doa TGNA sejak akhir-akhir ini? Masihkah mereka asyik membilang tasbih? Masihkan DSAI yang dikelilingi pemimpin Yahudi dan nasrani menjadi harapan PAS untuk memandu TGNA? Atau kita biarkan saja 50MP dari Australia membawa kehidupan lesbian, gay, homosexual dan sodomi di bumi ini!!

Takbir X 3

RELATED:
-Pendedahan rangka kerajaan perpaduan dari Hj Hadi ???

12 comments:

ISAC said...

Demi undi.....Demi kuasa.....Anak-menantu leh tumpang sekali...

Anonymous said...

Kalo Australian Gay dan pengamal sodomi dibiarkan beleluasa di bumu ini - laku juga perniagaan KY JELLY. Peniaga-peniaga dan promoter "Tusuk Maharaja" pasti lebih lebih cerianya!!

Sembiraiku said...

Salam Ziarah,
jika mereka menyedari bahawa "Bertapa pahitnya hidup" menentang komunis dan menentang Malayan Union maka mereka pelu membakar lilin di subuh yang hening. Mereka perlu mohon petunjuk BUKAN pada lilin tetapi menadah tangan ke langit dengan penuh pasrah dan tawadhu bahawa mereka adalah khalifah di bumi ini.

Senjaliza said...

Salam ISAC, Anom, dan sembiraiku.
Terima kasih keran sokongan dan dikongan terhadap doa sekelian ummah.

Salam Perpaduan.

mrakunman said...

Nik Aziz mula terkedu! Baru tahu Anwar mendapat sokongan kaum gay/lesbian dan yahudi. Susah nak patah balik. Telan mati emak, luah mati bapa. Kerana itu bagi simpatisan Pas kembali lah menyokong BN, kerana hanya BN senantiasa memelihara tamadunnya.

aliffnajmi said...

Salam.
Sudah tiba masanya TGNA mengundurkan diri dari dunia politik. Semakin byk dia bersuara, semakin byk kekeliruan ummat Islam terhadap hukum hakam.

Apa yg dikhuatirkan adalah keruntuhan iman para pengikut yg menurut membuta tuli, memaksum dan mendewakan TGNA ni.

airman_1 said...

siapa yg letakkan pas itu islam...
pis itu parti politik....kah...kah

Hang horatio said...

dah dpt belum video Perihal adun sekinchan melanggar bakri???senyap je..mana budak2 uitm masa tu????

Anak X-PKR said...

Heran..pemimpin PAS seperti Mahfoz mengangungkan 50 MP Australia yang pro Gay, Lesbian Homosex dan sodomi. Pejuang Islamlah Mahfoz ini? Telah jadi BAPA yang menjadi tauladan kee Mahfoz pada anak-anaknya?

Siapa ANAK Mahfoz yang ternyata berjihad ke Jalan Islam?

Brerjaya Mahfoz membendung ketagihan Dadah di kalangan generasi muda?

Kalo anak kandung sendiri menagih payahlah!

DATU SULAIMAN said...

Sdr Liza,
Tahniah atas sokongan para sahabat anda kepada posting anda. Bagaimanapun apa yang anda perkatakan tidak akan mengoyahkan sokongan rakyat kepada PR khasnya PAS dan PKR. Mereka yang bersama PR pada PRU 12 lalu masih tetap bersama PR, biar melompatlah berapa orang wakil rakyat pun ianya tidak akan melemahkan PR kerana kekuatan PR adalah atas sokongan dan undi rakyat, bukan semata-matanya pemimpin yang diundi dan menang pilihanraya..

Seribu kali pun anda dan sahabat anda memekik mengutuk dengan pelabagai cacian namun rakyat Malaysia tetap akan bersama PR.

tebing tinggi said...

Sebenarnya kalau pasal nik aziz ni hambo dah meluat nak baco ,tapi baco gak ne tau kalau dah dapt pertunjok dari Allah tok taubat tapi gak lagu tu .

Anak X-PKR said...

Salam SL,

Dt. Sulaiman memang tak sedar sedar langit dan nak runtuh.

Datu Sulaiman ni penyokong sodomi di halalkan di Malaysia.

Orang PAS lain dah nak say goodbye to Pelaku Sex luar tabii yang teruk, Datu seekor ni masih nak umpan buntut dia.. alahai!. Inilah masalanya kalo jatang keluar dai dalam kepompong!

Takkan ada orang PAS YANG MENYOKONG ISLAM dipersenda. Saat kemenangan itu sudah hampir. Pakatan pembangkang itu adalah titik hitam dalam sejarah politik Malaysia. Datu, Baca buku sikit..jangan asyik mengamin jee. Nanti terlalu jauh ketinggalan. Nanti orang lain berdoa "mari kita jadi gay.. Datu jawab "amin jee".

Ada yg merelakna mindanya dipenuhi pengaruhi asing. NAMUN SAYA tidak sekali....

Datuk, sambutlah kemasukkan Kalakau Untol, Ikan Basung, dalam politik Sabah. Ini pertanda bahawa PKR akan semakin ditinggalkan penyokong tetapi semakin didatangi pemimpin ikan basung...