Translate

Friday, February 19, 2010

Macam-Macam Yang Tak Logik di Logikkan. Masih adakah setiakawan dalam PKR?

YB Zulkifli Noordin dan YB Saifuddin Nasution

Tiba-tiba sahaja Setiausaha Agung PKR muncul membela AJK  Tatatertib PKR. Bunyi suara Saifuddin seakan menekan Zulkifli yang bakal dihadapkan ke JK Tataterib PR antara 18-23 Februari ini. Zul outsatation resmi ke Korea sehingga 25 Februari. Maknanya Zul tidak akan ada peluang untuk membela diri. Logiknya ialah Saifuddin sebagai Setiausaha Agung sepatunya dan semestinya tahu pergerakan YB PKR. Apatah lagi bila berhadapan kes tatatertib.  

Yang tak logiknya seorang Setiausaha Agung Parti KeADILan-PKR, Saifuddin mengatakan "it was “not right” for Zulkifli to accuse the party of deliberately fixing the date when he would be overseas". Maknanya Saifuddin sebagai SUA tidak tahu program YBnya malah bersuara seakan menyalahkan Zulkifli. Tidak Logik jika sama-sama MP dalam satu parti tapi tidak tahu program resmi masing-masing. Apakah sudah tiada komunikasi antara mereka sesama MP? Handphone rosak kee.? Tidak logik jika dikatakan Saifuddin sebagai SUA tidak tahu program JK Tatatertib partinya.

Logiklah jika di katakan bahawa Saifuddin sebagai SUA PKR juga ingin "deliberately get rid of" Yb Zul.  Jika tidak, tentulah camputangannya untuk menjernihkan keadaan bukan mengeruhkannya. Masih adakah setiakawan dalam PKR?

3 comments:

SUARA RAKYAT said...

the war still on

Anonymous said...

entah la senjaliza, hujah pkr hanya mengikut emosi dan kebudak2an tapi hakikatnya penyokong2 mereka masih ramai terutama di kalangan bdak2 diantara 20-30thn.

joe

Senjaliza said...

Syed Husin Ali dalam satu kenyataan akhbar semalam, mengatakan bahawa YB Zul telah 'melarikan diri' ke Korea Selatan. (JK Displin PR akan mendengar pembelaan Zul pada 1 Mac, 2010)

INI adalah pertanda bahawa JK Displin PR diharapkan sebagai formality untuk menjatuhannya. MAKA kita harus bertanya lagi; adakah anda lihat setia kawan dalam PKR walaupun apa yang ditegakkan oleh YB Zul adalah kebenaran yg jelas.

benarlah kata YB Zul bahawa ada "firaun kecil" yang ingin menjatuhkannya.