Translate

Tuesday, February 16, 2010

"Double-standard" yang jelas.

 
Tidak Double Standard kee jika foreign dignitaries diagungkan sedangkan pemimpin sendiri dilanyak?

Double Standard yang jelas yang disebutkan YB. Zulkifli Noordin, MP P.18-Kulim Bandar Baharu dalam paparannya sudah cukup jelas menunjukkan sikapnya yang tegas, berani menegakkan kebenaran yang dipercayainya dan bersedia menghadapi sebarang risiko yang bakal dilontarkan terhadapnya. Tabik Spring YB Zul.

YB Ketua Umum PKR dan YB Setiausaha Agong telah mengumumkan bahawa YB Wee Choo Keong, Datuk Zaid Ibrahim, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim dan YB Tan Tee Beng, adalah dalam senarai Jawatankuasa Tataterib Pakatan pembangkang. Apabila tiada notis tunjuk sebab dan prosiding disiplin akan diambil terhadap YB Wee Choo Keong dan Datuk Zaid Ibrahim, semua sudah memahami bahawa terang dan bersuluh Double Standarad yang diamalkan Pakatan Pembangkang selama ini lebih menyerlah.

Choo Keong sudah lama mengatakan bahawa ada pemimpin dalam Pakatan Pembangkang yang menjadi pelindung gerakan "underwayer world". Takdepun action diambil ke atasnya. Kenapa?

Doulbe standard dengan menyepikan tindakan desiplin ke atas Zaid Ibrahim agak mudah dikenalpasti. Zahid pemegang jawatan "Bapa legitimate" Pakatan Rakyat Malaysia yang baharu diterima pendaftarannya. Sebagai Pengerusi Penaja Pakatan Rakyat Malaysia, tentunya salahlakunya dipandang dengan tutup mata.
 
"katakan saja Adios Amigo kepada YB Zul tanpa Grasis. Memang Pakatan Pembangkang pengamal tegar Double Standard"

Rasanya menenetapkan tarikh pendakwaan terhadap YB Zul disamakan dengan tarikhnya mengadakan lawatan resminya  ke Korea disengajakan supaya YB. Zul tidak perlu mengemukakan alasan , tidak perlu membuka mulutnya dan mereka di AJK Desiplin Pakatan Pembangkang tidak lagi sanggup mendengar dan menerima alasan YB Zul yang bakal mencontengkan arang hitam ke muka Pakatan Pembangkang. Seolah-olah YB Zul tidak diperlukan membela diri dan akan terus saja dihukum. Sepatah yang keluar dari mulut YB Zul, hukuman akan terus diberatkan. So, katakan saja ADIOS Amigo kepada YB Zul tanpa Grasias. After all "kedouble-standardan" memang menjadi amalan tegar Pakatan Pembangkang. Jangan lupa bahawa haq dan Demokrasi juga dikuburkan bersama  oleh AJK Desiplin itu!

Bravo YB Zul.

No comments: