Translate

Sunday, February 28, 2010

Harakah: Sekyen Inggeris Bukan Lagi Lidah Resmi PAS. PAS semakin Liberal

 
Apakah PAS juga sudah selesa berada dalam halaman IFC?

SHORT NOTE:-

Harakah dahulu tidak seperti Harakah kini. Harakah dulu solid dengan pentarbiyahan dan pengupasan nilai dan hukum hakam Islam. Harakah kini sarat dengan politik dan paparan yang melampaui norma PAS sendiri. Jika kita perhatikan seksyen Bahasa Inggeris, ianya benar-benar dipenuhi dengan pendekatan dan idelogi yang asing bagi PAS. kenapa? Kerana seksyen ini mula disusupi oleh ideologi yang asing dari idelogi PAS. Inilah yang diistilahkan sebagai media PAS sudah di Pakatan Pembangkangkan dan wajahnya diselaputi dengan idelogi DAP dan PKR.

Seksyen Bahasa Inggeris dalam Harakah dipandu oleh Wong Choon Mei, mantan Ketua Editor Suara Keadilan. Memang mustahil dia apat ditarbiyahkan dengan ideologi PAS. Akhirnya Surat Khabar yang dihargai seperti surat Wasiat dan amanat sudah diselaputi idelogi asing. Demikianlah antara strategi dan kaedah yang diperguna rakan-rakan dalam Pakatan untuk menaturalisasi ideologi PAS. Sedikit demi sedikit solidariti PAS mula cair dan PAS semakin kelihatan liberal  dan mudah berolak ansur even yang menyentuh soal-soal hukum Islam.

-noreen PJ.

4 comments:

Unknown said...

Bro, ini akibat beragama ikut nafsu dan riak. Nampak macam betul agamanya tapi guru mereka adalah iblis. Nah jgn terkejut bila PAS ni menjadi liberal atau sehaluan dgn IFC. Ingat bro, ABu Jahal bkn jahil ilmu, semua perkara tentang Muhammad SAW dan ajaran yg dibawa dia sgt mahir. Taraf ulamak bro. Tapi iman tak ada, dia ditunggang nafsu, kuasa dan pangkat. PAS ni dah macam tu lah kurang lebih.

Anak X-PKR said...

Rasanya, Persoalan pokok yg perlu dikupas ialah: Kenapa orang-orang PAS tidak membaca Mass Media Perdana TETAPI membiarkan Medianya menjadi tempat paparan orang asing dan ideologi asing yang pro PKR dan DAP. Persoalan seterusnya ialah APAKAH PAS SUDAH DI PKRKAN ATAU DIDAPKAN kerana sejak akhir-akhir ini PAS bukan lagi bertindak seperti PAS?. PAS sudah hilang identiti?

Anak X-PKR said...

-Dari GOMO
....yang tak sempat tu harap beli lah suratkhabar esok. Jangan beli HARAKAH atau Suara Keadilan kerana Akhbar berkenaan tidak akan memberikan Berita Benar melainkan FITNAH semata mata. He he he

sasha2020 said...

Harakah memang Haprak. Suara keadilan lagi teruk....

Kedua-duanya memang sampah!!!