Translate

Monday, March 1, 2010

TITANIC II PKR SINKING

 
Pada waktu ini DSAI barangkali terlalu sebok mendaftar survivors!
Speaking to reporters today about speculation that ten MPs and state assemblymen were preparing to quit Datuk Seri Anwar Ibrahim’s party, he said it was “maybe more.” “Yes (there will be those who are leaving)...take away the socialist group, take away the NGO group, take away the cronies...you can count for yourself and you will get the answer,”-Former PKR secretary-general Datuk Salehuddin Hashim
Tidak beberapa lama selepas penyataan "angkat kaki" DSAI kepada LGE dalam akhbar tempatan bahawa dia benar-benar tersalah pilih pemimpin dan bakal memilih yang benar-benar genuine dan komited kepada ideologi parti dan berkualiti, Titanic PKR II mula diancam bahaya. Nah lihatlah, dia sudah pilih Datuk Kalakau Untol!. Entah salah pilih entah tidak, tapi itulah barangkali yang terpilih dan sanggup dipilih oleh DSAI. Bakal bertanding di DUN Tamparuli barangkali?

Setelah kemasukakan Kalakau, ramai pemimpin PKR yang meninggalkan parti itu. Mengikut mantan Setiausaha Agung PKR, Datuk Salehuddin Hashim "MPs and state assemblymen were preparing to quit Datuk Seri Anwar Ibrahim’s party, he said it was “maybe more.”. Barangkali inilah akibat dari kemasukan "spade" dalam PKR, belum dapat dipastikan.

Pastinya DAP melihat keadaan ini dengan gugup kerana apapun alasan yang DAP berikan, DAP adalah salah satu faktor utama mereka meninggalkan PKR.

Pemimpin PAS barangkali terikat dengan sumpah setia, "Baiyah", lalu mereka belum dapat membuat sebarang keputusan. Baiyah "talak tiga" yang membelenggu mereka tidak semudah itu mereka langkahi.

Bagaimana DAP? Apakah DAP akan mengambil langkah seperti yang dilakukannya dalam Barisan Alternatif dahulu, di mana DAP meninggalkan PAS kerana tidak menguntungkannya lagi.? Tentu sekali DAP juga mengalami kerugian dan ancaman akibat dari "sinkingnya" Titanic PKR II ini?

DSAI tentu semakin sebuk. Jadual Sodomi II tambah membuat DSAI lebih tertekan. Samada lawan tetap lawan atau memohon sewaka politik atau bersedia bertarung di mahkamah. masih menjadi teka-teki. Tangguh-tangguh sudah terbukti semakin lebih menenggelamkan Titanic PKR II dengan pantas. Intervention dan interference asing tidak dapat membantu dalam kes Titanac PKR II yang bakal tenggelam ini. Mereka hanya mampu menonton. Apapun, bagi orang asing ini, they have nothing to lost. They can go home and still entittled for payments.

Barangkali DSAI memohon sewaka politik? ke mana?, Australia, Qatar, Turkey atau Amerika? "No. Anwar is a fighter. Dia sudah lebih bersedia merengkok di penjara"..Kata sahabat SL.

Apapun, kes Sodomi II akan bersambung. Kes itu adalah kes Mahkamah yang tiada kaitan dengan politik dan "sinkingnya Titanic PKR II". kendatipun PKR lenyap di bumi Malaysia, ini Sodomi II perlu berjalan dan perlu mendaulatkan undang-undang negara.

10 comments:

Senjaliza said...

NOTE:
Sallehuddin menjangka lebih 10 Ahli Parlimen PKR lagi akan bertindak keluar parti.

Senjaliza said...

Whats the hell is this? ha ha ha. Desperado.."Telah Kena Beli UMNO-BN" song again!! Ubbelieveable!!!

"Datuk Seri Anwar Ibrahim accused Datuk Seri Najib Razak and his wife Datin Seri Rosmah Mansor of being behind the latest resignations from PKR.

“It’s a difficult for me to understand if there’s no other circumstances, knowing that the Najib-Rosmah strategy is to try to buy people as much as possible,” the de facto PKR leader told reporters outside the Federal Court here.

Anak X-PKR said...

Salama SL.

Bekas setiausaha agung Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Salehuddin Hashim hari ini secara terbuka mengakui lebih ramai Ahli Parlimen parti itu akan keluar — dipercayai lebih daripada 10 orang. (malaysian insiders).

Mokhtar said...

Salam Senjaliza.

Inilah karma dari sumpahan Siful. Seakan Pertanda bahawa DSAI telah melakukannya. Mokhtar mengamuk dan membisikan di setiap telinga Pemimpin PKR.

Bubarkan saja PKR.

YANG GAMBI said...

Salam SL, telah diperkatakan dalam artikel kawan yg lalu... kapal PKR akan tenggelam kerana nahkodanya AnuWar sedang menuju ke gelombang yg maha besar..... inilah kemakbulan doa-doa tok guru Nik Aziz...

CINTA DUNIA said...

sekurang-kurangnya inilah mimpin palsu untuk UMNO. Mereka menyangka bahawa punca kekuatan PKR adalah kerana Anwar. Mereka lupa bahawa kekuatan PKR adalah kerana rakyat sudah muak pada UMNO dan BN.

Anak X-PKR said...

Datuk Sulaiman,
Belum tua kau sudah nyanyuk. Kau baru sebiji yang muak kao bilang semua rakyat. Bolelah kau ikut anwar meracau dan hampir lali kata pasal najib-dan rosma PKR keluar. Al juburi Datu itu lupa; dia , bini dia yg dia bawa kawin lari di siam dan anak dia lah yg menjadi sebab org PKR dan pemimpin PKR muak. Air mani Anuar al juburi di jubur saiful lagi memuakkan.

Ai, Datu tak muakkah dgn Anuar gay itu? Jangan umpan buntut kat dia pantang!

Anonymous said...

salam SL...
You jump.. jumplah, buat apa aku mo mati karas dalam ais kerana PKR.. itulah barangkali yang difikir dalam hati ahli2 PKR ni.. satu tindakan yang bijak, tidak sebijak pemikiran Datu Sulaiman yang kononnya mewakili semua ahli UMNO di Malaysia.
Sama juga utak dia macam tu Ahmad Thamrin yang membuat kenyataan serupa, kununnya ahli-ahli UMNO sudah muak dengan UMNO, uinah boss... saya ni ahli UMNO sejak 90 lagi... ndakpun saya muak atau meluat dengan UMNO, pemimpin datang dan pergi... pada yang kalah dan ndak kana pakai dalam UMNO tu... pandai-pandailah buat alasan kuar parti, puiiii... dalam pemilihan cawanganpun ndak pandai menang, apa lagi pemilihan bahagian, inikan pula mo betanding jadi salon (calon).. atukui, kalau lidut, lidut juga bah ko ni Batu Sulaiman....

Anonymous said...

Salam sekali lagi SL...

hah..mo betanding lawan datuk Jahid Jahim... atukui nah, kana pelayang jah ko 10-1 oleh PBS geng..., kalau betanding pertahan jawatan presiden USDA mungkin bolehlah....

bah.. SL, lawanlah jawatan presiden USDA tu.. sya sokong 250% ko akan sapu bersih undi-undi orang dusun di Sabah ni.

Bahh... Kalau kau (kalakau), jangan lupa hutang piutang tu.. politik-politik juga, hutang tatap hutang!!!

CINTA DUNIA said...

Salam SL..
Boleh tahan juga komen balas kawan-kawan sdr ni..berhujahlah apa saja tapi bila sampai bab mencarut, hanya mendedahkan moral yang rendah..Kalau dapat, yang mencarut dan memaki hamun ni,taraf budak-budak vandelisme saja..