Translate

Wednesday, February 17, 2010

lesbian, gay, bisexual, transgender (LGBT) Di Australia

 
Saiful Bukhari Azlan:  Bukankah dia mempunyai hak yang legitimate untuk "due process of the law". Adakah haknya sebagai rakyat negara ini perlu diabaikan dan diadili di mahkamah negaranya?.
Australia adalah negara yang menghalalkan pasangan sejenis melakukan perkhawinan atau melakukan hubungan sejenis. Pada tahun-tahun 1960-an, Australia memanglah masih mengharamkan lesbian, gay, bisexual dan transgenders di Australia. Sehingga Bagaimanapun pada awal 1970 Daughters of Bilitis diwududkan sebagai Kumpulan Gay yang pertama di Australia. Dengan itu bermulalah gerakan menuntut hak oleh kumpulan gay di Australia. Pada tahun 1994, Kerajaan Australia meluluskan Human Right (sexual Conduct) yang menghalalkan gay (lelaki dengan lelaki) sexual conduct: Ikuti sedikit petikan berikut:-
"It wasn't until 1997 however when the law in Tasmania prohibiting gay male sexual conduct was repealed in Tasmania. However the ban on gay male sexual conduct was overturned in the courts in 1996 following Toonen v. Australia that gay male sexual conduct became legal formally in all Australian states and territories when the federal governmet passed the Human Rights (Sexual Conduct) Act 1994[1]."
Apalah yang dibangga-banggakan dengan sokongan 50 Ahli parliment Australia supaya Kes Sodomi II digugurkan? Apa yang 50 MP Australia itu gagal adili ialah Saiful Bukhari Azlan juga ada hak untuk mempertahankan maruahnya. Dia ada haq untuk "DUE PROCESS OF THE LAW". Inilah juga yang perlu dilihat oleh pengamal mana-mana undang-undang sebagai hak yang hakiki dalam mana-mana undang-undang di dunia.

Persoalannya, kes ini dibicarakan di Malaysia yang mengharamkan aktiviti dan perkhawinan lesbian, gay, bisexual dan transgenders. Pelakunya pasti dihadapkan dimahkamah untuk pengadilan atau "DUE PROCESS OF THE LAW". Terpulanglah kepada para hakim untuk menganalisa keterangan untuk dipertimbangkan.

Nyata sekali, masyarakat Malaysia secara majoriti menolak hubungan dan aktiviti lesbian, gay, bisexual dan transgenders kerana simply BUKAN norma kita dan menyalahi HUKUM di bumi kita.  Terpenting Hukum Allah SWT amat berat kepada pesalah berkait aktiviti terkutuk ini. Apakah hak pihak  dan kuasa asing yang lain mencampuri kedaulatan undang-undang negara kita?

Janganlah kerana kepengecutan seseorang menegakkan kebenaran di mahkamah kita sendiri maka kita dipaksakan untuk mengimpot idea luar dan liar untuk kita terima. Mana mungkin!

Berkaitan:

3 comments:

Unknown said...

Lucah dan meloyakan terjadi kerana pada ketika ini United Malays National Organisation sedang cuba menarik nafas untuk mendapat talian hayat dengan menghidu rapat kepada lubang jubur si Saiful. Udara dari sebiji lubang ini diharapkan akan menyambung kembali nyawa United Malays National Organisation....sambil tersenyum sila terus baca disini

SUARA RAKYAT said...

salam SL. Hanya mereka yang biasa dengan perbuatan ulang buat sahaja yang berfikiran bahawa sodomy II adalah konspirasi Umno. pemeberi komen dari blog tukar tiub.. perlu membuka mata seluas-luasnya, bahawa sodomy IiI adalah antara Saiful dan Anwar. Pernah terfikirkan jika tukar tiub mengalamai kejadian yang serupa.. berdiam diri kah? atau hanya menyorokkan, kerana berhadapan dengan Anwar? Biasanya apabila ingin menegakkan benang basah, semua alasan, sebab musabab akan akan cuba diberikan. Jangan berbangga diri dulu, kerana Pakatan melalui PRU-12 bertapak kerana UMNO dan BN ketika itu terlalu lemah akibat kepimpinan Abdullah yang penuh dengan Flip PloP ala YOYO. Namun kali ini BN Umno, bukan lagi BN-Umno zaman Abdullah, BN Umno sekarang adalah di Zaman Najib, yang mengerti degup jantung rakyat. Nafikan lah seberapa banyak yang anda nafikan, namun rakyat majoriti juga yang menentukan.

Seandainya Anwar benar, kenapa perlu takut pada mahkamah, kenapa perlu takut bersumpah laknat?

Apa pun cara Anwar memohon bantuan daripada pihak luar, rakyat negara ini juga yang menentukan kerajaan dan pemimpinnya.

BN Umno tidak perlu tergantung pada satu lubang seperti dakwaan tukar Tiub, jika ianpun maka tukar tiub adalah salah seorang daripadanya.

Senjaliza said...

Terima kasih Hisham dan Mrakunman.SL Agree to disagree. Namun "mahkamah ASING" tidak perlu campurtangan dalam URUSAN SERI PADUKA BANGINDA! aka NEGARA KITA. Keadilan untuk DSAI perlu seperlu keadilan untuk Saiful. Apa bezanya. dua dua manusia biasa.

Kita perlu menerima hakikat bahawa Mahkamah Rakyat tidak akan membiarkan MAHKAMAH KITA DIROGOL DAN DIPERKOSA DENGAN GANAS oleh kuasa asing. Mahkamah rakyat inilah yang tidak dikuasai oleh mana-mana samada SAIFUL atau ANWAR.

Terpenting, mahkamah rakyat hanya menjadi saksi antara yg bathil dan haq!. Bila dihidangkan kepada rakyat "menu asing" yang ramuan utamanya murtad,gay, lesbian,Atheis,dan yg seperisa dengannya, pasti ianya MELOYAKAN dan MENJIJIKKAN!.