Translate

Tuesday, February 16, 2010

POLITIK TANGGUH-TANGGUH: KESUKAR MELAHIRKAN ANAK HARAM.

 
Perbuatan ahli-ahli nerhaka jahanam. Kenapa hukuman diperringankan, malah lebih ringan dari meminum arak!

Perkhawinan Yang Sah mengharapkan kelahiran cahayamata sebagai Buah Cinta dan kasih sayang. Perkhawinan haram mengharapkan ianya tidak pernah lahir atau ditangguh-tangguh kot-kot dapat menyembunyikan perbuatan khianat dan terkutuk dari mata awam. Seolah-olah para pelaku dosa besar ini menafikan hakikat bahawa "Allah Subhana Wata'ala melihat perbuatan makhlukNya samada dalam terang atau tersembunyi"

Bapa kepada Pakatan Rakyat Malaysia (PRM) menghadapi tuduhan dan bakal dihadapkan ke Jawatankuasa Tatatertib Pakatan Rakyat. Yang Arif, Datuk Zaid Ibrahim, Pengerusi Penaja Pakatan Rakyat Malaysia menghadapi tuduhan melanggar tatasusila Pakatan Rakyat yang selama ini dianggap sebagai "perkhawinan haram" politik kerana ahli-ahlinya, DAP, PKR dan PAS, mempunyai ideologi yang AMAT jauh berbeza dan AMAT sukar untuk mewujudkan "rumahtangga" yang harmoni. Kes 3-Z kini hanya tinggal 2-z-YB Zulkifli Noordin dan Zaid Ibrahim, kerana Datuk Zaharin Mohamed Hashim telah mengambil keputusan untuk tidak berada dalam Pakatan Pembangkang yang memelihara pemimpin Chauvinist, Diktator dan bersikap komunis.

Apakah Zaid Ibrahim, anak melayu juga, akan menjadi bapa resmi PRM kerana selama ini , umum mengetahui, DSAIlah merupakan de Factor leader, yang telah "mengandungkan" apa yang disebut Pakatan Rakyat selama ini. Tak percaya cubalah kalo berani "TEST DNA"!!

Keahlian PKR Malaysia hanya dianggarkan lebih kurang 460,000 ahli, mengikut SUA Saifuddin Nasution (tidak mudah tersenyum orangnya. Nampak garang dengan bekas bekas jerawat di pipinya) tidak jauh bezanya dengan jumlah-jumlah ahli UMNO Sabah (sahaja) iaitu seramai-450,854 ahli mengikut perangkaan resmi terkini.

Agaknya "marriage of convenient" ini memang sukar melahirkan bayi PRM kerana terpaksa menanggukan perkhawinannya untuk disahkan!. Apakah "Bapanya Zaid, akan bersedia fight sebagai legitimate father atau sanggup menjadi surrogate father PRM?

Tanda tanya masih menghantui umum kerana rumah-tangga Pakatan Pembangkang kini masih berantakan. Langkah menagguh-nangguh yang diharapkan akan meredakan keadaan tidak jauh berbeza dengan perbuatan menangguh-nangguh Sodomi II. Pandangan umum, menangguh-nangguh Sodomi II tidak akan merobah kenyataan sebenar, sama dengan menangguh-nangguh Kongress PRM. Apakah tangguh-tangguh merupakan satu strategi atau memangnya tangguh-tangguh ini adalah "warisan budaya" kepimpinan Pakatan Pembangkang yang diperturunkan dari de Facto Leadernya?  Memang sukar difahami. Tepuklah dada tanya selera.

Note: Pemilihan PKR Ditangguh Akhir Tahun [di sini]

4 comments:

Anak X-PKR said...

Salam SL,
DSAI di DOHA. Sakit. maybe cotemlating mau buat second sugery di Germany untuk tangguh-tangguh sodomi. Sampai hujung tahun ini PRM tak kongress lagi sebab mewarisi tangguh tangguh dari DSAI.

Ako sudah tepuk dada..menmang tangguh sbb dsai menari Tango di DOHA.

AKO TAHU said...

noreen PJ,
firasat saya... PKR Sabah dan DHZ cakap TANPA DSAI PKR tetap segar di Sabah. Ako Tahu dah tau dah DSAI tak sanggup jadi bapa PRM sebab takut Test DNA..dan tak mengaku bapaNYA. Parah lah tuu.Xong Xi Fa Chai semua. Ada sampul tahun baru yang istimewa dari DSAI dan anaknya dari bini orang.

Anonymous said...

noWAR tak bole. Dia dah jadi Bapa Sodomi II. Zaid mmg sudah lama mau jadi surrogate father kalo benih NoWAR.

HADI lagi layak. Tapi DAP tak akan puas hati. Zaid pula nampak PAS tebalik.

Kalo mcm tu Lim Kit Sianglah jadi bapa. SBB datuknya dari PAP sudah sedia ngan Ang Pau!. Thum ups kee TGNA?

Unknown said...

h2w28i7w85 j6x11m4q45 b8x56c4x59 h9x68t6m38 s3b85j5u97 o4v74w8o46