Translate

Sunday, March 7, 2010

Doa yang Melampau. (edited)

 
Doa ini melampaui batas. Lihat Banner. Apakah ini selaras dengan hukum Allah SWT?
MP Bagan Serai Mohsin Fadzli Samsari mengumumkan tindakannya keluar dari PKR. Itu haknya dalam negara demokras. Jika benar Timbalan Presiden PKR besyukur degan "Proses Penyuciannya" kenapa doa dalam banner itu berbunyi sedemikian. Adakah ianya menggambarkan doa seorang yang mengaku dirinya Islam?

Apakah mereka itu terlalu dungu dan tidak memahami hak dan ketetapan perlembagaan negara? Di manakah Nas dalam Al Quran yang mengatakan orang Islam halal mendoakan supaya seseorang yang beragama Islam supaya dihancurkan oleh Allah SWT?

MP Bagan Serai Mohsin Fadzli Samsari seorang Islam yang telah menggunakan hak demokrasinya berdasarkan kepada prinsip yang dipegangnya. Wajarkah doa yang songsang itu dilakukan ke atasnya?

Terlalu rosak dan kotor politik PKR kini....dan antara perosaknya ada dalam gambar di atas. Selalunya doa yang melampaui batas hukum dan kemanusia akan "backfire".

Ini Kenyataan MP Bagan Serai Mohsin Fadzli Samsari
Parti itu perlu memahami bahawa mereka yang meninggalkan PKR bukanlah calang-calang pemimpin. Mereka adalah terdiri daripada insan-insan yang sebelum ini dilihat begitu setia dengan perjuangan Anwar dan PKR.....Latar belakang mereka bersama PKR sudah menjadi bukti bahawa mereka suatu ketika dahulu adalah pejuang setia parti tersebut dan kawan baik kepada Anwar. Tetapi seperti mana kata Mohsin Fadzli, “Hubungan akrab dan peribadi tidak boleh menjadikan satu alasan untuk mengetepikan akidah dan prinsip perjuangan yang saya yakini.”-MP Bagan Serai Mohsin Fadzli Samsari
 RENUNGAN
Wahai Ikhwah yang mulia, saya merasakan kamu telah mengetahui sebaik-baiknya dari ceramah yang panjang ini mengenai matlamat, wasilah dan peranan kamu. Sesungguhnya matlamat Ikhwan adalah berkisar kepada Takwin Jeel Jadid (membina generasi baru) dari kalangan orang-orang beriman dengan ajaran-ajaran Islam yang sahih, yang berkerja kearah mencorak Umat ini dengan acuan Islam yang sempurna dalam setiap aspek kehidupan. “Sibghah (celupan) Allah, dan siapakah yang lebih baik celupannya selain celupan Allah” (Al-Quran). Sesungguhnya wasilah Ikhwan pula berkisar kepada merubah uruf masyarakat dan mendidik pendokong Dakwah dengan ajaran-ajaran Islam sehingga mereka menjadi qudwah (teladan) kepada orang-orang lain dalam berpegang dan memelihara ajaran-ajaran Islam, mematuhi hukum hakamnya. Ikhwan berjalan menuju ke matlamat mereka dalam batas-batas wasilah mereka, lalu mereka mencapai kejayaan, yakin dengan jalan tersebut dan bersyukur kepada Allah” [Imam Hasan Al-Banna].

6 comments:

Sinis Malaya said...

Salam,

Murid2 semua, itulah contoh terbaik kepada ayat di bawah:

a) cakap tak serupa bikin,
b) paku dulang paku serpih, mengata orang di yang lebih,
c) hipokrit tahap agong,
d) Si kitol di zaman moden.

tambahla kalo nak sambung jadik no d)...

Anonymous said...

Salam buat semua... rasa2nya mereka ni dah terlampau... tidak mampu menahan rasa marah & kecewa w/pun mungkin sebenarnya mereka tahu bahawa langkah yg mereka ambil itu menyalahi kehendak Islam sendiri...

Anonymous said...

better la diorang berdoa benda lain
kesejahteraan
bukan kehancuran

hilbert said...

Salam SL,
ini mereka mahu menambah kepada doa bala Nik Aziz agaknya..belum cukup lagi Pakatan Pembangkang kena tempias dari doa bala yang dibaca oleh tok guru sesat tu hehehe..

Anonymous said...

Ini bukan FIRAUN KECIL tapi.....
"BAPAK FIRAUN".......

Perhimpunan ditaja PASberg dan KY-Jelly CIFUT BABI. Diperkenankan oleh ULAR..MAR DAPigs.

Unknown said...

agaknya mereka lupa bahawa Allah Maha Mengetahui segala yg berlaku, Allah Maha Adil dan Maha Bijaksana. Mereka juga lupa perbezaan mengadu kepada Allah dengan mengadu kepada 50 MP australia yg bebal.