Translate

Tuesday, March 9, 2010

PROVOKASI HIDUPKAN SEMANGAT REFORMASI YANG SESAK NAFAS.

Bukankah lebih civilise jika permit diperolehi dan pengawasan polis dipohon?

Ini adalah contoh kegagalan Pakatan Pembangkang dalam usaha mewujudkan masyarakat bertatatertib dan masyarakat sivil. Mereka gagal dan sengaja tidak mendapatkan permit supaya dapat memprovokasi pihak keselamatan dan berlaku camputangan polis. Apabila kekecohan berlaku. mereka akan menganggap polis sebagai dalang kerajaan yang bertindak zalim dan melanggar hak asasi dan kebebasan. Dengan demikian modal politik parti diperolehi dan saham parti akan naik.

Salah siapa? Siapa melakukan provokasi? Tian Chua memang pakar "designer" program bagi menghidupkan semula semangat reformasi. Tapi tak perlulah membohongi rakyat dengan strategi bengini. Fight BN as a gantleman BUKAN dengan MUSLIHAT bercorak "gay" dalam sebarang gerakan. Pendekana ini sudah dikenalpasti rakyat. Sudah menunjukkan kegagalan. Ianya memanglah untuk menutupi isu kebocoran PKR dan Pakatan Pembangkang. Tak adakah cara lain?

Apakah civilise mengadakan apa juga perjumpaan politik dengan tiada permit? Apakah kita mahu mengajar rakyat kita menentang system yang ada dan telah terbukti berjaya. Apakah Pakatan Pembangkang dapat meneruska kejayaan PRU12 dengan strategi konfrontasi ini? mereka lupakah bahawa sudah 4 MP PKR meninggalkan parti dan 6 Adun meninggalkan PR kerana sikap konfrontasi ini? Apakah Pembangkang nak ramai lagi yang lari meninggalkan Pakatan Pembangkang? mampukah golongan muda yang intelek dikaburi dengan strategi provokasi untuk keuntuang politik yang murahan? Untung kan Pembangkang atau untung sub-normal (rugi)?.

Siapa yang menyokong hipokrasi yang direkabentuk dan dirancang sedemikian rupa?

-noreen PJ 

RELATED:
-Ulangtahun Dua Tahun PR. Apa Yang Dibanggakan?

3 comments:

YANG GAMBI said...

Salam SL, corak tanpa budaya, sopan santun dan tidak bertamadun inilah yang menjadi pegangan pembangkang untuk menididik generasi muda supaya tidak pandai menghurmati orang lain....

Mordecai Kucai said...

Orang lama dah tua... atau yg mudah dah steady. Punya pekerjaan yang baik dan ada anak isteri yang perlu di beri makan, pakai, rumah dan pelajaran.

Mereka pun ada tanggungjawab untuk melunasi hutang hutang kereta, rumah dan kad credit.

Soalannya, apakah dengan menyokong Anwar hidup mereka akan lebih baik dari itu?

Gedung Akal said...

Alahai akak... minta permit pun bukannya polis nak bagi...kah..kah..kah..polis sangat bijaksana...tahu akan berlaku hura hara bila ada ceramah...kah...kah..kah..kalau tak bagi polis lagi teruk kerja...kah...kah..kah..cerdik ke tak cerdik polis kita ini? kahh...kah...kah..polis Melayu8 cerdik...kah...kah...pakatan bodoh....UMNO palin cerdik kah...kah..kah..